BADW

Bratislava Design Week

Je to príjemné podujatie v hlavnom meste, na ktoré sa vždy rád prihlásim, lebo je to jedna z možností ukázať moje veci naživo. Momentálne mám za sebou už tretí ročník a som v napätí či ma vyberú s mojim projektom aj v roku 2024. Ako prvý som absolvoval v roku 2019, zatiaľ posledný bol 2023. Dva roky po sebe som opencall neriešil, pretože som bol až príliš zahĺbený do práce a tak som to zmeškal.
It’s a nice event in the capital, which I always like to sign up for, because it’s one of the possibilities to show my stuff live. I’m currently in my third year and I’m nervous about whether I’ll be selected with my project in 2024 as well. I graduated first in 2019, so far the last one was 2023. I missed the open call two years because I was too engrossed in work and so i missed it.

BADW 2019 / Staromestská galéria, Bratislava

Považujem to za prvé kolo mojej Stolárovej odysei. Objavil som jednochý princíp trojnožkového stolíka ktorý som „piekol “ z betónu a rôznych železných aplikácií. Pre materiál som chodil do veľkého kovošrotu za Bratislavou a bol som uchvátený tým čo niekto už nepotrebuje. Pravdepodobne niekedy v tom čase sa u mňa prejavilo colektorstvo, našťastie iba veľmi slabá forma. Nepodarilo sa mi urobiť viac fotografii, res. ak som to aj urobil tak netuším kde by mohli byť. Jednotlive stoly/objekty na zaznamenané tu.


I consider it the first round of my Carpenter’s odyssey. I discovered the single principle of a three-legged table that I „baked“ from concrete and various iron applications. For material, I used to go to a large scrap metal outside Bratislava and I was fascinated by what someone no longer needed. Probably sometime during that time, I became a collector, fortunately only in a very weak form. I couldn’t take more photos, res. if I did, I have no idea where they could be. Individual tables/objects on recorded here.


BADW 2020 / Zoya Gallery, Bratislava

Druhý krát to bolo o rok neskôr 2020 už na poschodí. Tu sa mi podarilo urobiť viac fotografií, i keď to svetlo bolo príšerne kontrastné. Pri tejto práci som už mal celkom dobre zvládnutú epoxidovú živicu, ktorú som začal zalievať moje malé doirámy z robotníckeho života. Inštaláciu som doplnil aj u ukážku testerov, bez ktorých by to bolo nudné. Myslím testerov a skúšok z môjho nového kreatívneho Verk_labu.


The second time was a year later in 2020 already on the floor. Here I managed to take more photos, even though the light was horribly contrasting. At this job I already had a pretty good handle on the epoxy resin, which I started pouring in my little doirams from the working life. I also added a sample of testers to the installation, without which it would be boring. I mean testers and tests from my new creative Verk_lab.


BADW 2023 / OD Prior, Kamenné námestie, Bratislava

Tentoraz som sa od stolovania presunul k posedávaniu. Môj nový projekt Posed je betónová príležitostná stolička, vďaka ktorej som začal vyvíjať formy na odlievanie betónu. Je to predovšetkým formálna hra ale pri niektorých kúskoch sa mi podarilo zapracovať aj obsahový moment.


This time I moved from dining to sitting. My new project, Posed, is a concrete occasional chair that has led me to develop concrete casting molds. It is primarily a formal game, but in some pieces I also managed to incorporate a content moment.


Marko Horban_Posed2_BADW24

BADW 2024 OD Prior, Kamenné námestie, Bratislava

V tejto sezóne som sa naplno venoval opäť taburetke POSED. Po objavení zaujímavých vzorov a profilov sklenených výplní a priemyselných podláh ma už nič nezastavilo v testovaní a prenosu odtlačkov týchto vzorov. Boli to vzory, ktoré boli vyvinuté a používali sa v druhej polovici 20-teho storočia. Celkovo som začal viac pracovať s farbou a mám z toho dobrý pocit.


This season, I devoted myself fully to the POSED stool again. After discovering interesting patterns and profiles of glass infills and industrial floors, nothing stopped me from testing and transferring prints of these patterns. These were patterns that were developed and used in the second half of the 20th century. Overall, I started working more with color and I feel good about it.